Klantenservice

Hoe werkt de retourprocedure?

Retourneren en omruilen bij Winparts is eenvoudig. Wij helpen u daar graag bij. Als u een paar simpele stappen volgt, is het zo gepiept. Het enige dat we vragen, is of uw retour wél binnen 14 dagen na ontvangst van uw product kan worden aangemeld. Na aanmelding heeft u nog eens 14 dagen om het product te versturen. Zo houden we de zaken haalbaar en overzichtelijk. 

Het aanvragen van een retour
  1. Heeft u geen wachtwoord? Geen probleem: kies dan voor wachtwoord vergeten.
  2. Ingelogd? U ziet direct een overzicht met recente bestellingen
  3. Tik achter de desbetreffende bestelling op 'retourneren'
  4. Vervolgens tikt u op 'producten uit deze bestelling retourneren'
  5. Vink het artikel aan dat u terug wenst te sturen
  6. Deel een korte toelichting en kies de gewenste vervolgactie
  7. U dient akkoord te gaan met de retourvoorwaarden
  8. Bevestig retourzending

In een bevestiging die u via de mail ontvangt, vindt u meer informatie over uw aanvraag. Zodra de aanvraag in behandeling wordt genomen, krijgt u van ons een RMN-nummer. Dat nummer voegt u voor een vlotte afhandeling bij het pakket. Vervolgens verstuurt u het pakket aan ons binnen 14 dagen na uw aanmelding. Simpel toch? 

Toch liever GRATIS ruilen? Dat kan ook. Tik hier voor meer informatie. 

Status van uw retour:

Via ‘Mijn Winparts’ volgt u tijdens het retourproces de status van uw retour. Ook stelt u hier eventuele vragen die u heeft. Zodra wij uw retourpakket hebben ontvangen en verwerkt, krijgt u van ons bericht. Bij een retour ontvangt u van ons een creditfactuur en wordt het geld op uw rekening teruggestort.

Voor een vlotte afhandeling, hebben we een paar verzoeken: 
  • Wij verzoeken u om voor zover mogelijk de producten in de originele verpakking aan te leveren. Als dat nodig is, kunt u de producten extra (om)pakken. 
  • Wij verzoeken u om geen bruin of grijs tape te plakken of tekst te schrijven op de originele verpakking van de product(en). Op de verpakkingsdoos van Winparts zelf is dit geen probleem. 
  • Wij vragen u het pakket te voorzien van het door Winparts beantwoorde retourformulier. Dit betreft de bevestiging én het RMN-nummer dat u per mail van ons ontvangt.
  • Als het pakket door Winparts bij u thuis moet worden afgehaald, worden de kosten daarvoor aan u bekendgemaakt en doorbelast. 

Kosten overzicht voor af te halen pakketten welke niet door u zelf teruggestuurd kunnen worden:

  • Pakketten groter dan 1 meter, maximaal 30 kilo € 15,- Nederland 
  • Pakketten groter dan 1 meter, maximaal 30 kilo € 20,- België 
  • Dakkoffer € 25,- Nederland 
  • Dakkoffer € 35,- België

Alle stappen succesvol voltooid? Dan laat u het pakket via een verzendpunt versturen naar ons retouradres. Let op, als u binnen de 14 dagen bedenktermijn het pakket niet retour stuurt en ook geen retouraanvraag doet, is het niet meer mogelijk om te retourneren. 

Contactgegevens:  

Live chat: via de button op de website (rechtsonder)
WhatsApp: +31 85 087 23 47
Email: [email protected]

Retouradres:
Winparts.nl
o.v.v. uw RMN-nummer
Stadsweg 110
9793 PD Winneweer

Herroepingsrecht:

U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het fysiek in bezit krijgt. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige schriftelijke verklaring op de hoogte stellen van uw voornemen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om uw mededeling betreffende uitvoering van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

Een Europees modelformulier voor herroeping treft u hier.

Gevolgen van de herroeping 

Even wat ambtelijke taal: als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard-levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval brengen we voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening. Wij hebben het recht te wachten met terugbetaling, tot wij de goederen hebben teruggekregen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerder valt. 

U dient de goederen onverwijld, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Terug naar Winparts-klantenservice

Ecommerce Europe Trustmark

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang 10% korting op je volgende bestelling!

Aanmelden