Klantenservice



30 dagen gratis ruilen, hoe werkt dit?

Met onze pasgarantie en onze automodel-check bent u gegarandeerd van passende onderdelen. Daar stáán wij voor. Wij zorgen er dan ook voor dat u in het zeldzame geval van een misser, toch snel het juiste product krijgt.

Is het product niet naar wens of heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Dat lossen we op. Niet passende, auto-specifieke producten die u heeft besteld met het delen van uw kenteken of automodel ruilen wij gratis om. Denk bijvoorbeeld aan remschijven, distributiesets, bougies of andere technische onderdelen.

Let op: de gratis omruilservice is alléén van toepassing op auto-specifieke producten die u op automodel heeft besteld. Accessoires zoals dakkoffers, fietsendragers of wieldoppen vallen hier niet onder. Dit geldt ook voor retouren, waarbij u geen vervangend product wenst te ontvangen. Wilt u een dergelijk product graag ruilen of retourneren? Dan vragen we u in zulke gevallen een passende vergoeding van de verzendkosten.

Hoe dit werkt, dat lees u hieronder:

Hoe werkt ruilen bij Winparts?

  • Ruilen kan altijd gratis
  • 30 dagen bedenktijd
  • Deskundige service
  • Eenvoudig aanmelden via Mijn Winparts

Wij verzoeken u om na ontvangst van uw product, zo snel mogelijk te controleren of het product past. Blijkt het artikel toch niet het juiste, of niet te passen op uw auto? Dan ruilt u bij Winparts zeer eenvoudig en gratis. Om u daarbij zo goed en zo snel mogelijk te helpen, vragen wij u om online eerst een aanvraag te plaatsen. Bij deze aanvraag geeft u aan wat er mis is met het product en/of waar u naar op zoek bent. Dit alles doet u eenvoudig door in te loggen op Mijn Winparts

gratis ruilen

Heeft u de ruilaanvraag geplaatst en aangegeven wat er niet aan uw bestelling klopt? Dan hoeft u niks meer te doen. Wij gaan direct voor u aan de slag. We zoeken het juiste product voor u en verwerken dit vervolgens in een omruilorder.

Tip: Laat uw telefoonnummer achter bij de aanvraag. Zo kunnen wij u bellen bij verzoek om meer informatie.

Hebben we uw product gevonden, dan krijgt u via de mail van ons een pdf-bestand met een retourlabel. Dit label plakt u op het pakket en retourneert u aan ons via een verzendpunt*. Zodra uw retour bij ons binnen is en is verwerkt, dan versturen wij u meteen het juiste product. Uiteraard betaalt u hiervoor geen verzendkosten. Het kan voorkomen dat er na het ruilen nog een geldbedrag openstaat. Krijgt u een verschil terug? Dan zorgen wij dat u dit binnen enkele dagen aan u wordt gecrediteerd.

Status van uw retour:

Via ‘Mijn Winparts’ volgt u tijdens het omruilproces de status van uw retour. Hier stelt u ook eventuele vragen. Zodra wij uw retourpakket hebben ontvangen en verwerkt, krijgt u van ons bericht. Daarna versturen wij uw omruilorder zo snel mogelijk. Het omruilen is dus zo geregeld!

Chat met ons: via de button op de website en bovenaan deze pagina.

*Betreft het een groot pakket wat niet via het verzendpunt geretourneerd kan worden, dan krijgt u hierover bericht via de mail.

Terug naar Winparts-klantenservice

Ecommerce Europe Trustmark

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang 10% korting op je volgende bestelling!

Aanmelden